Merepek

Biasanya saya akan menulis di blog, apabila mempunyai idea.
Namun, blog ini akan sepi apabila idea hilang entah ke mana.
Jadinya, blog akan bersarang.
Saya sedaya upaya untuk terus menulis, tetapi saya gagal untuk melakukan sekerap yang mungkin.
Saya sasarkan paling kurang, dua hari untuk satu artikel di blog ini.
Biarlah sebaris ayat cuma, tetapi ia konsisten.
Rasionalnya, saya mahu otak saya tidak berhenti berfikir, kerana, otak yang ligat berfikir akan mendamaikan hati dan perasaan.
Malah, saya yakin, apabila di uruskan dengan baik, ia juga akan menambahkan keimanan.
Mengapa tidak, dalam al-Quran, terdapat banyak ayat yang memaparkan suruhan Allah, agar manusia itu berfikir.
Melihat keagungan Allah yang boleh dilihat dari pelbagai segi.

Maksud yang kedua, apabila saya menulis maknanya, ada bahan bacaan yang telah @ sedang saya kunyah.
Keenakannya, saya muntahkan kembali ke blog ini.
Namun, saya selalu tidak sihat, kerana saya jarang mengunyah.

Tinggalkan Jawapan

