Terlalu sakit

Kata orang, sakit akan membuatkan kita mengingati mati. Ya, apabila seluruh badan mengeletar, merintih menahan kepedihan serta anggota yang lainnya menerima tempias yang sama.
Terkadang, seram sejuk memikirkan betapa kesakitan yang menimpa sedang menunjukkan kita dengan pintu kematian. Kehadirannya seolah melambai-lambai menyeru, ke marilah kau insan.
Namun, tiada siapa yang peduli kesakitan yang lebih parah adalah kesakitan yang tidak dapat di lihat dengan mata kasar tetapi bahaya yang sedang menerkam hanya dapat di tanggapi dengan mata hati yang suci.
Penderitaan ini , tiada siapa yang mengerti. Ia hadir hanya menyapa empunya badan. Ketika ia menjengah meresapi ke seluruh badan, seluruh jiwa meracau. Fikiran semakin kusut. Tingkah laku seperti tidak normal lagaknya.
Nampak zahir sihat, namun, virus-virus  jahat sedang memakan sel-sel fikiran. Mahu gila jadinya.
Orang lain melihat ketegapan tubuh, kesihatan yang di lihat dengan panca indera mata , memungkinkan mereka menyimpul bahawa beruntungnya  si empunya badan.
Tetapi, tiada siapa yang tahu, jiwa ini menderita. Kekusutan sedang berselirat di seluruh kotak pemikiran. Jiwa semakin kotor. Sehingga ia meresap mempengaruhi sikap dan tingkah laku.
Ya, hampir 13 tahun penyakit ini mendekam dalam diri.
Sudah puas ku cari penawar. Akhirnya telah ku temui pengubat duka lara ini. Namun, apa lah daya ku, penawar itu kelihatan jauh walau pun hakikatnya terlalu dekat.
Aku pasrah dengan ujian ini…
Andai nya terjadi apa-apa terhadap ku, sampaikan pesan pada semua,
Maafkan dosa-dosa ku andai pernah ada insan yang terluka dengan kelakuan ku.
Ya, aku kini di jemput pulang.
Tapi , tidak tahu bila, tetapi ia semakin hampir….

4 thoughts on “Terlalu sakit

  1. Barangkali ubat itu adalah penawar untuk penyakit, barangkali jua penyakit itu mungkin penawarnya… – Saidina Ali bin Abi Talib KWH. (^_^)

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s