Apabila sakit ini datang

Apabila sakit ini datang, ia membuatkan diri saya terasa pongah.
Lalu, kepala saya akan berpinar pusing.
Tidak mampu untuk memikirkan apa pun.
Saya dapat merasakan kebingunggan serta kebodohan yang teramat sangat.
Sudah hampir 13 tahun penyakit ini menjarah dalam diri.
Menakutkan, ia semakin mewabak memakan sel-sel pemikiran normal.
Hasilnya, ia akan menyebabkan saya hilang punca.
Sejak dulu lagi, puas saya mencari penawar untuk penyakit ini. Tetapi jalan buntu yang saya temui.
Cuma doa saya panjatkan agar penyakit ini akan beransur hilan.

2 thoughts on “Apabila sakit ini datang

  1. slm wan,

    kwn nmpk dmo eke je dulu.rupa-rupanya dmo ada penyakit.kwn simpati.kwn rasa dmo kena pegi medical checkup selalu. bkn apa,kdg2 sesetengah penyakit tidak dpt dikesan pd peringkat awal spt kanser,sakit jantung dll.ia bergantung kpd kekuatan kita melawan penyakit atau dayatahan badan/antibodi melawan penyakit.kalau antibodi lemah,kita mudah diserang penyakit.ia bergantung kpd faktor usia.mengikut pengalaman sy,semakin berumur seseorang itu,antibodi semakin lemah,melainkan berikhtiar mengamalkan perubatan herba.Cubalah HPA.

    syukurlah wan,ada orang yg lebih menderita.

Tinggalkan Jawapan

