Tika dinihari

Tika dinihari – Devotees

Oh Tuhanku
tiada indah di malam yang hening
melainkan dengan bermunajat kepada-Mu
tiada indah suatu hari yang aku lalui
Kecuali dengan patuh kepada-Mu

Oh Tuhanku
Tiada indah hidup di dunia
Melainkan berzikir dan menyebut nama-Mu
Tiada indah tiba di akhirat yang abadi
Kecuali dengan keampunan-Mu

Ya Allah Tuhanku
Yang merubah kalbu
Tetapkanlah hatiku
Moga sentiasa dalam agama-Mu
Jua taat akan perintah-Mu

Tuhan
Usah bebankan kami
Dengan bebanan yang berat
Seperti yang pernah kau berikan
kepada umat yang terdahulu dari kami

Tuhan
Jangan pikulkan kami
Yang tidak kami terdaya
Maafkan salah kesilapan
Ampunkanlah dosa-dosa
Rahmatilah kami

Seawal 3 pagi tadi, saya nyanyikan lagu ini buat pendengaran Alya Insyirah. Wah, suara saya tidaklah semerdu mana, namun itu sudah cukup untuk mendodoikan anak sulung saya. Tambahan pula, Alya Insyirah rapat dengan saya. Sudah pastilah, Alya berasa seronok apabila sang ayah mengeluarkan suara merdu untuk pendengaran halwa telingganya.

Tambahan pula, lagu ini sudah menjadi zikir buat saya di kala kesedihan. Terkadang menitis air mata mendengar rintihan bait-bait lirik lagu ini.

Apa yang ingin saya sampaikan cuma lah satu, apabila sedang bersedih kembalikan lah kesedihan itu kepada sang Pencipta.

Lagu Devotees ini ada jawapan pada saranan saya. Jom kita berdoa.

Tinggalkan Jawapan

