Pagi Jumaat

Salam Jumaat.

Menulis dan terus menulis. Orang kata, menulis adalah salah satu bentuk terapi membina kekuatan diri. Siapa yang kata? Mungkin saya seorang. Namun, apabila menulis ia seolah-olah akan memberikan kesegaran minda kelapangan akal fikiran, secara tidak langsung, ia adalah senaman minda.

Saya, apabila menulis itu bererti jiwa saya ‘masih’ hidup. Ya, saya dapat mencurahkan ilmu yang saya perolehi melalui pemerhatian, pembacaan serta penakualan. Tetapi, apabila saya jarang menulis itu bererti ada sesuatu yang tidak kena pada diri saya.

Mungkin saya sibuk?atau sepengetahuan saya , saya bukanlah sesibuk mana pun! Lagi sibuk Muthanna, dengan aktiviti beliau sebagai aktivis politik.Malah saya tidak lah sesibuk Azrul pelajar Master UTM, kini sedang bergembira kerana beliau tidak lama lagi akan menjadi Pegawai Kerajaan , dengan tangga gaji J41, mungkin nanti ketika beliau menjadi Pegawai Kerajaan , mungkin YAB Dato seri Anwar Ibrahim adalah PM Malaysia ketika itu. Siapa tahu? Tetapi yang pasti Azrul kini adalah seorang pegawai kerajaan.

Begitulah sekelumit celoteh saya pada pagi Jumaat yang berbahagia ini. Moral cerita ini, minta kawan-kawan doakan saya supaya saya kembali ceria. Di kurniakan ketenangan hati, jiwa yang sejahtera dan kebahagiaan yang kekal abadi. Ameen

5 thoughts on “Pagi Jumaat

  1. owh, padanlah wanto ceria semacam.. erm, nice thing to say.. may happiness follows you and your family everywhere.. above all, May Allah loves you and your family..

Tinggalkan Jawapan

