RM 50 k

rm50wp6.png

Bayangkan , perniagaan jenis apa yang akan anda ceburi sekiranya ada insan yang sanggup mengeluarkan modal sebanyak RM 50,000 kepada anda?

Ini kisah benar yang berlaku pada seorang teman saya.

“Wah, untunglah kau! Ada manusia yang baik hati sanggup mengeluarkan modal awal sebanyak RM 50 k. Macam ini seperti rezeki terpijak di tengah jalan,” saya melahirkan kekaguman atas murahnya rezeki yang beliau perolehi.

“Tapi,masalahnya aku tak tahu nak ceburi perniagaan apa?” kelihatan teman saya itu mengeluh panjang, kepeningan memikirkan apakah perniagaan yang boleh dijalankan dengan wang sebanyak itu.

Saya pun bungkam, ikut sama memikirkan, apakah nilai RM 50,000 ini sesuai dengan perniagaan apa?

pening-kepala.gif

3 thoughts on “RM 50 k

  1. owh..if ade 50K,saya belajar buat roti n kek la…buat jualan dari umah dlu..
    antar kat kedai2 kecik n promote kek+roti kat kengkawan..
    bile dh maju,baru bleh buka kedai=)

    ini suggestion..buat roti hot dog tu simple jer..
    sbb mak saye pnah amik kelas buat roti n kek=)
    lagipun bukan senang nak cari bakery yg Muslim punye..

Tinggalkan Jawapan

