CINTA AGUNG- janganlah Kau Tolak….

Seingat saya, lagu dendangan Qathurnada ini saya dengar pada tahun 1999. Terus saya jatuh cinta. Saya bukanlah anggota al-Arqam tetapi saya mengagumi bait-bait lirik yang dipersembahkan oleh kumpulan nasyid keluaran al-Arqam.

 

Lirik Cinta Agung ini meruntun hati saya, betapa Allah lah Cinta Tertinggi yang perlu saya tempatkan dalam hati ini. Siapa lah yang mampu menjadikan semua, kalau lah bukan Allah. Allah berkuasa untuk membuat apa sahaja tanpa ada halangan. Sesungguhnya saya mendambakan cinta dan kasih sayang Allah. Betapa, cinta saya kepada Allah, saya bimbang ia akan di pandang sepi.

Ya Allah, jangan lah Kau tidak membalas cinta ‘murahan’ hamba Mu ini.Jadikan lah cinta yang hamba Mu ini pinta cinta yang ‘mahal’….

 

Ya Allah, Engkaulah segalanya….

 

 

 

 

doa1.jpg

 

Ya Allah Engkau Tuhanku
Tiada Tuhan melainkan Engkau
Engkau cinta Agungku
Nabi Muhammad pesuruh-Mu

 

 

doa2.jpg

Ya Allah Engkau sumber bahagia
Engkaulah Sumber keselamatan
Ya Allah Engkau sumber keamanan
Engkaulah segalanya

Ya Allah Engkaulah pelindungku
Engkaulah sumber rizkiku
Di waktu sakit Kau sembuhkan
Di waktu lapar Kau beri makan

Ya Allah Engkau Cinta Agungku
Cintaku haraplah dibalas
Ya Allah Engkau Cinta Agungku
Janganlah cintaku tidak dibalas

Jangan biarkan ku tanpa pimpinan
Pimpinlah aku ke jalan yang benar
Kepada Engkaulah harapanku
Janganlah hampakan perasaanku

 

taubat2.jpg

9 thoughts on “CINTA AGUNG- janganlah Kau Tolak….

  1. Assalamualikum,

    Alangkah indahnya jika kita sentiasa dalam suasana ingat dan cinta kpd Allah, kan En Wan…Susahnya nak terus isthikomah dalam suasana tuu…ya Allah bantu lah hambamu ini..

  2. Akak pun bukan anggota arqam atau bekas arqam..tp pernah kawan ngan mereka ini…dengan menantu ashaari kak Norlia pernah gi belajar ngaji tajwid dgn dia di mesjid di bandar countryhomes. Lagu ni mmglah banyak yg dapat kita ambik ikhtibarnya…di kalau kita lapar siapa yang memberi rezekinya kalau bukan Allah. DIA lah segalanya bagi kita tempat mengadu dan kalau kita menghayatinya boleh menitis asir mata..liriknya sayu menginsafkan….

  3. Assalammualaikum…. jika boleh saya ingin mendengar lagu/nasyid ini dalam bentuk MP3. bolehkah? sebab saya baca liriknya amat menyentuh hati…. mungkin apalagi bila mendengar lagunya….

Tinggalkan Jawapan

