Terlalu sibuk

Apabila seseorang itu mempunyai blog, adalah suatu kewajipan baginya untuk memastikan blog kepunyaannya sentiasa dikemaskini.

Kewajipan ini perlu dilaksanakan supaya ada kelangsungan dan akan memastikan si pembaca sentiasa mengetahui perkembangan terkini yang dialami oleh si empunya blog.

Begitulah jua sepatutnya yang berlaku kepada saya.

Sedangkan terlalu banyak peristiwa yang berlaku disekitar saya. Hal peribadi sehinggalah hal antarabangsa, semuanya kalau di olah untuk tontonan pembaca pasti ia boleh menjadi isu yang boleh dikongsikan bersama.

Namun, hal ini tidak berlaku bagi diri saya. Saya kadangkala putus idea walaupun idea sentiasa segar. Saya kira segalanya berpunca dengan sikap saya. Bersikap bertangguh untuk melakukan sesuatu pekerjaan.

Walhasilnya, apa  kerja pun tidak menjadi. Segalanya perlukan perenungan semula.

5 thoughts on “Terlalu sibuk

  1. salam…

    memang selalu seseorang insan itu suka menangguh2kan perkerjaan…

    tetapi bila mana kita ada matlamat dalam melakukan sesuatu pekerjaan maka kita akan berusaha kearah menjayakan misi tersebut…

    tanpa membuang masa…

    tak menangguhkan masa lagi…

    iLAHI ANTA MAQSUDI WA RIDHA MATHLUBI…

    :: Abu Soleh::

  2. salam…

    memang selalu seseorang insan itu suka menangguh2kan perkerjaan…

    tetapi, setelah kita ada matlamat yg jelas dalam melakukan sesuatu pekerjaan maka kita akan berusaha kearah menjayakan misi tersebut…

    tanpa membuang masa…

    tak menangguhkan masa lagi…

    iLAHI ANTA MAQSUDI WA RIDHA MATHLUBI…

    :: Abu Soleh::

    maaf diatas kesilapan teknikal diatas yg tidak disengajakan…
    maklumla…kami serumah.. ismahli

  3. Assalamualaikum…hmm gitulah kita ni kekadang idea kering..terlalu sibuk dengan tugasan harian..seperti akak kalu takde idea pun gitu gak tinggal macam tu sajalah..tapi setakat tulis merapu meraban boleh lah hahaha…nak buat macam mana blog akak hanyalah sekadar biasa2 aje..blog jugak bagi akak ibarat dairy harian asalkan ianya tidak menyimpang dan terlalu peribadi….rasa lepas segala tekanan bila menulis blog berkongsi segala cerita..bukanlah utk mempromosi blog ttp entahlah kalau takde blog rasanya hidup terlalu kosong…blog ibarat kawan pada akak…

    err apa khabar Alya Insyirah dah besar mana dia ya? apa khabar zaujah sihat ke?salam utk mereka ya…salam ukhuwah.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s