MERDEKA!!!(7x)

Salam kemerdekaan,

tinggal beberapa jam lagi,Malaysia yang tercinta ini akan menyambut jubli emas kemerdekaannya.

Setiap warga Malaysia berbangga dengan nikmat kemerdekaan yang kita kecapi kini. Namun,setiap hari di dada-dada akhbar kelihatan banyak berita yang amat menakutkan kita sebagai warga di bumi yang bertuah ini. Kisah jenayah,pelacuran,kemalangan semuanya membuatkan kita bertanya,apakah kemerdekaan yang kita capai setakat ini membuatkan warga Malaysia berada aman damai serta sejahtera hidupnya??

Itu belum lagi sekiranya kita melihat dan membaca serta menafsir apa yang di paparkan oleh akhbar alternatif seperti Harakah,para blogger serta mereka yang prihatin tentang kebobrokan pemimpin negara. Rasuah di mana-mana,maksiat melata,ketakutan semakin mencengkam setiap rakyat Malaysia…

Maka,apakah nilai kemerdekaan buat kita? Kemerdekaan ini adakah bererti buat kita???

zunarbr2.gif

Saya bukanlah seorang pembangkang tetapi melihat apa yang terjadi dalam negara kini, membuatkan kita berfikir,kepada siapakah rakyat akan mengadu kalau bukan kepada pemerintah. Tetapi kalau pemerintah pun curang dan berfoya-foya malah menjadi penganjur kepada segala kemaksiatan yang berlaku dalam negara, salah siapa??

a.gif

Harus di ingat,negara kita sudah 50 tahun medeka, sang penjajah telah balik ke negara asal, tetapi minda,watak serta kelakuan kebanyakan rakyat Malaysia masih terjajah…kita perlukan pemimpin yang baik di samping syarat yang maha penting kita sendiri perlu menjadi baik….

Apa pun salam kemerdekaan ke 50 Malaysia..dirgahayu Malaysia ku…saya sayang Malaysia,saya akan berkorban demi tanah air yang tercinta ini….

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s