Saya dan kepimpinan

dsc02415.jpg
Apabila bercakap soal kegiatan saya di UTM sepanjang pengajian saya di sana, saya amat berterima kasih kepada UTM kerana di sini saya banyak belajar tentang kepimpinan.

Walaupun saya tidak mendapat keputusan yang cemerlang di UTM namun saya memanjatkan setinggi-tinggi kesyukuran kerana di UTM saya lebih mengenali erti kehidupan. Suka,duka,tawa,tangis dan sebagainya mematangkan saya sebagai seorang remaja yang sentiasa mencari arah kehidupan. Sehingga kini , UTM sentiasa dalam ingatan saya.

Di UTM jua lah saya bertemu jodoh dengan isteri saya..

dsc02417.jpg

Antara pengalaman manis ketika saya berada di UTM adalah ketika saya dan teman-teman lainnya mengadakan Kem Kepimpinan di Sabah ,negeri di bawah bayu. Betul lah kata orang, jauh perjalanan luas pengalaman. Saya dapat merasai bagaimana kehidupan penduduk Sabah, walaupun tidak sampai seminggu saya berada di Sabah. Semua ini menginsafkan saya betapa kehidupan yang kita hadapi ini adalah penuh dengan pelbagai cabaran, rintangan dan kesusahan tetapi kita harus menghadapinya dengan hati yang tabah dan tenang.

Tinggalkan Jawapan

