Setitis Embun Semarak Api

Apabila saya membeli buku karangan SN Shahnon Ahmad , saya dapat merasai kepuasan yang mendekam di jiwa. Mengapa?Segala-galanya berpunca daripada namanya sendiri, gelaran yang terdapat pada diri Shahnon Ahmad

Baru hari ini saya dapat menjelajahi serba sedikit isi buku yang saya beli tempoh hari. Saya dapat merasai apakah kekuatan yang ada pada penulisan yang Shahnon Ahmad ingin kemukakan kepada khayalak pembacanya.

Dengan pengalaman yang luas, dari seorang guru, pensyarah, Pengarah Pusat Islam USM, ahli politik PAS, pengarang kontroversi novel satira SHIT sehinggalah kini beliau terlantar sakit di rumah memberikan diri saya berkongsi pengalaman dengan beliau.

Pada saya, semua ini akan mematangkan lagi diri saya menghadapi hari yang mendatang.

3 thoughts on “Setitis Embun Semarak Api

  1. Salam wanto..Ari tuh ana dah masuk try utk login..Tak boleh login..Cuba try SMS ana username and passwordnye ke 0136277672..Aku dah try masuk, bukan tak buat lagi..Sory ek..

  2. salam..sdr ridwanto..setitis embun semarak api karya terbaik rujukan untuk semua rakyat malaysia.tak kira ahli politik, akedemia, marhean mengemis ataupun siswa baru tingkatan satu.wajar dikhatamkan dan dihayati.seterusnya dijadikan rujukan.

    kalau mahu karya berat, siddharta pun mungkin sesuai, karya yang diterjemahkan oleh ITNM.mmg berat.karya karyawan pemenang nobel sastera dari Germany.

    a ah.skrg tgh berkira sama ada mahu terus bersama politik Malaysia atau cuma pemerhati.banyak bobrok dan tempang yang semakin hari semakin terserlah.

    insyaAllah.ada masa nanti boleh berbual panjang.

    salam.

Tinggalkan Jawapan

